fredag 3 september 2010

Nya saker!

Idag var jag och hämtade lite nya saker.
Hade gjort en sambeställning med en annan från Tårtkonst.
I mitt paket fanns en silikonform + utstickare, extra vit marsipan, lite formar och en ny pastafärg - turkos.
Nu hoppas jag att den blir fin när man färgar in något med den.

Känner mig väldigt sugen att testa mina nya saker, men vet inte riktigt vad jag ska använda ev blommor till.
Har ingen anledning att baka något nu, lite trist.

Fick även smaka marängsmörkräm idag, något som jag läst recept på, men inte testat själv.
Helt klart mycket godare än vanlig smörkräm.

Jag tror nog ändå att jag ska testa i liten skala med lite blommor ikväll, medan min sambo glor på fotboll.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Visst är det kul när man får hem sina beställda paket. Det är som julafton. :-)
    Jag är sugen på att prova marängsmörkräm, alla pratar så gott om det.

    SvaraRadera
  2. Du är ju helt otrolig i ditt bakande! Värre än vad jag någonsin varit......men jag skyller det på att du är ledig heldagarna.....men bra inspiration får man av dig iallafall.....Recept på marängsmörkräm vore inte fel.....

    SvaraRadera
  3. Livet i träsket: JAg har ju inget annat att göra om dagarna än sköta barnen, för en 4 åring är det himla kul m elvisp och smet :) Det är ju tur för dej att du får lite ny inspiration...ska se om jag kan få tag på det receptet som jag fick provsmaka, har ju inte gjort nån själv. Sen så är ju inte allt bakat/gjort samma dag som det bloggas om :)

    SvaraRadera
  4. Erika: Ja det är som julafton. Var tvungen testa lite på kvällen, färgade lite turkost och blommor i silikonformen. Passade på att prova lite i fondanten som jag testkör för strössel och annat :) Utvärdering kommer kanske imorgon om jag har tid och dator som funkar ;)

    SvaraRadera