fredag 19 november 2010

Boviksdip och istappar

Bjuder på lite vinterbilder jag fotade förra veckan tror jag.
Snön kom som vanligt utan förvarning.
Det kom dessutom mycket så det gick från grönt till vitt på en gång.



Sen bjuder jag även på en kanon god dip som ni kan ha i helgen.
En härlig blandning på mycket gott.
Gör en laddning och låt den stå och gotta till sig i kylen några timmar.
Tänd lite ljus och mys inomhus, då det verkar bli lite kyligt i helgen.


Boviksdip

½ burk salsa
1 burk lätt crème fraiche
½ dl majonäs
2 msk tacokryddor

Blanda samman alla ingredienser

2 avocado - mosas
1-2 rödlökar - hackas
3-4 tomater - hackas
1 grön chili - hackas

Varva salsablandningen med avocado, rödlök, tomater och chili i en skål eller form.
Toppa med riven västerbottensost.
Servera med tortillachips


Jag ser nu när jag skriver ner receptet och tittar på bilden att jag har hackat avocadon.

Lycka till och trevlig helg!
Det var en miss från mig, det blir mycket godare med mosad.

2 kommentarer:

  1. Så gott det ser ut, här snöar det nu men det regnar nog bort imorgon, vi får vara glada om det blir snö här nere till jul

    SvaraRadera
  2. MEN GUD VAD GOTT DET SER UT!!! =)

    SvaraRadera