lördag 6 november 2010

Dagens fika

Idag har vi firat vår blivande ettåring. 
På tisdag är det ett år sedan vår senaste prinsessa kom till oss.
Jag minns det som igår, men inser ju när jag tittar på henne då hon tar några stapplande steg och ler och man skymtar tre små tänder att hon är ju ingen nyfödd längre.

Jag hade spanat in lite kakor som jag ville baka.
En sort som jag gjort en gång tidigare, en helt ny och en gammal i ny tappning.
Lite bullar och minicuppisar från frysen och dagens fika var klart.



Ja och så en tårta såklart.
Testade för första gången att göra ett par skor. 
Lite tid och en massa pillergöra med fel eller inga verktyg, resulterade i dessa små skor.
Men jag känner mig rätt nöjd ändå, övning ger färdighet.


Idag får ni en liten glimt av tårtan och fikat.
Mer om allt kommer en annan dag.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad mycket härligt fikabröd. Och det är ju inte klokt att tiden går så snabbt. Min son är fem år och det känns som igår han var bebis, samtidigt som det känns som vi alltid haft honom... mystisk känsla. :-)
    Tårtan ser vacker ut, ser fram emot att få se fler bilder av den snart. :-)

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att få se fler bilder, tårtan ser gigantiskt fin ut! Lila är min favvefärg, så den tårtan får 5 av 5 möjliga av mig! ;-)
    Härligt att ha lite fika i frysen, så behändigt att ta till!

    Ha en trevlig återstod av helgen!
    // Angelica

    SvaraRadera
  3. Erika: Ja det är en skum känsla det här med barnen som blir stora fast man tycker de är små :)

    Angelica: Jag var tvungen att tvinga mig att göra i någon annan färg än rosa, som ju är min älsklingsfärg, men jag är mkt nöjd med den lila tårtan :)

    SvaraRadera