onsdag 3 november 2010

Doptårta i rosa och vitt

Som jag tidigare nämnt så gjorde jag två doptårtor helgen som var.
Rosa och vitt var temat.

Här kommer den första, den andra kommer imorgon.


Det är första gången jag modellerar en bebis, det var inte så lätt att få till det snyggt.
Men med lite övning så kanske det blir bättre en annan gång.







Ljusa bottnar 




Ekströms chokladmousse med crisp + trädgårdsbär




Glasskräm + trädgårdsbär

Spacklad med marängsmökräm

Täckt med Dekorfondant från Strössel och Annat

Dekorer gjorda i sockerpasta, fondant och flowerpaste




5 kommentarer:

  1. Så fin den är jättesöt bebis:)

    SvaraRadera
  2. Du har lyckats jättebra, härliga färger också!

    SvaraRadera
  3. Den där tårtan är hur fin som helst! Ser väldigt inbjudande ut. Var den god? ;)

    SvaraRadera
  4. Pehrnilla: Tack!
    Bakverk och fikastunder: Tack, jag gillar rosa :)
    Angelica: Tack, den var god att äta också, första gången jag hade marängsmörkräm, tycker det blev bättre än vanlig smörkräm.

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken supersöt tårta! Bebisen är ju jättefin.

    SvaraRadera