söndag 7 november 2010

Ettårstårta i vitt och lila

Igår hade vi kalas för vår yngsta dotter.
Har ju sett alla fina små skor som görs på flera bloggar.
Kände mig sugen att testa.
Sagt och gjort, men lite mer tid hade kanske varit på sin plats, men ibland har man inte den.

Jag gjorde även för första gången en chokladbotten, helt okej blev den med.


Chokladbotten
Glasskräm och bär
Chokladpudding och bär
Spacklad med marängsmörkräm
Täckt med vit marsipan
Skor och blommor gjorda i 50/50 blandning av modelleringsfondant och SP



Jag har använt min nya pastafärg Grepe violet från strössel och annat



Jag måste testa att göra fler skor, då med mer tid för mer detaljer och bättre resultat.
Det var kul att testa.

En beskrivninge finns HÄR hos Strössel och Annats blogg.
Där finns även en länk vidare till en utskriftsvänlig version med beskrivning på engelska.

12 kommentarer:

  1. åh vilken söt tårta!!
    väldigt fin lila färg!!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja jag är väldigt nöjd med den lila färgen.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du skall vara nöjd med de där skorna för de ser jättefina ut:) Färgen va snygg också. Beskrivningen har legat på Strössel & annat bloggen men jag flyttar över dom till Kakmonstren då det blir lättare att hitta.

    SvaraRadera
  4. Galet fin! =)
    Skulle vara roligt att se ett par fotbollsskor ;)

    SvaraRadera
  5. Är så imponerad! :D
    Du skulle ju starta eget vettja! ;D

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig tårta :) Härliga färger :)

    SvaraRadera
  7. Pehrnilla: Tack ,Jag gillar mina nya färger starkt :)
    Tulipans bakverk, Cupcakesfluffan, Milli: Tack:
    Kusin: Tack söta du, visst kommer du hem till jul...vi får väl se vad som kan tänkas levereras då :)
    Marica: Tack, men jag tror ingen skulle köpa mina saker, du kan ju komma och gratis fika istället :)

    SvaraRadera
  8. Disa, jag har svarat på din blogg :)

    SvaraRadera
  9. Wow, vilken fin tårta! Jag gillar färgerna vitt och lila, det blev jättefint ihop. Superfin!

    SvaraRadera