onsdag 10 november 2010

Förfrågan från lokaltidningen..

Många av de blogginnehavare jag följer syns nu och då i tidningen och är jätteglada över det.
Med all rätt tycker jag, det är kul att de får synas och uppmärksammas, för de gör fantastiska bakverk och annat gott.

Nu ser jag själv en kommentar på ett av mina inlägg, där min egen lokaltidning vill göra ett reportage om mig...
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?
Givetvis jättekul om de tycker att det jag gör verkar vara något att skriva om.
Men samtidigt vill jag påstå att mina glansdagar då man fanns med i sporten var och var annan helg är över, jag får en känsla av att jag gjort mitt i media.
Jag kan dessutom inte påstå att jag gillar att vara med på bild och vet inte om mina kakor är så speciella att de förtjänar en plats i tidningen...

Ja jag ska fundera en stund innan Norran får sitt svar....
Vi får väl se om jag tackar ja.

11 kommentarer:

  1. Dina bakverk är LJUVLIGA, det är klart du ska tacka ja!! /Bria

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du vara med,kul med kändisar som får uppmärksammhet. Jag tror ni har det i blodet vet ju att båda dina mostrar är jätte duktiga och även din mamma på att baka. Minns även din mormors goda bakverk, det är väl något att skryta om:) Kram på dig./ Vivvi.( måsa kanske komma förbi och testa dina kundskaper ;)

    SvaraRadera
  3. Tack Bria.
    Vivvi, ja vi må vara ett bakande släkte, men Norran?? Jag är osäker. Du är alltid välkommen att provsmaka, annars får det kanske bli en hemleverans när vi passerar nästa gång :)

    SvaraRadera
  4. Grattis Sarah! Norran har ett gediget bildarkiv, dom kan säkert slänga in en bild från volleybolltiden... vet att då jag jgorde en av mina sista matcher så var det en bild... o den var från gymnasietiden.... smikrande eller skrämmande.. Men kör hårt,klart du ska vara med!

    SvaraRadera
  5. Klart du ska tacka ja!! Dina bakverk är både goda och väldigt snygga!

    SvaraRadera
  6. Känner att det är min plikt att styra upp det här: KLART ATT DU SKA TACKA JA! Du är ju verkligen hur duktig som helst. Gulliga Vivvi skriver ju så fint om vår släkt, vissa kan ju vara mer värda att nämna än andra i reportaget ;) Haha, skojar bara, men jag tycker verkligen att du ska tacka JA! Du förtjänar det! Kram.

    SvaraRadera
  7. Nej nej inte skall du göra ner dina kakor på det sättet. Man är alltid självkritisk till sina egna saker och vill Norran skriva om dig så måste du ju göra fina bakverk:) Tycker jag i alla fall. Sen kan du ju alltid be dom att koncentrera sig på kakorna och inte på dig;)

    SvaraRadera
  8. Gerd: Jag vet inte vilket som skulle vara värst!! Nutid eller dåtid, men det är klart brillor å frilla man hade på den tiden är ju inte det man har nuförtiden...
    Malin: Vi kanske ska köra på: "ingen nämnd, ingen glömd"....
    Tack alla för rara kommentarer :D

    SvaraRadera
  9. Absolut skall du ta tillfället i akt, det händer väl bara en gång i livet typ, på det sättet kan fler få inspireras av dina bakverk :-)

    SvaraRadera
  10. Tycker absolut du ska tacka ja! De frågar faktiskt inte vem som helst! De frågar DIG för att de tycker att DU och dina BAKVERK är värda att skriva om! Våga chansa!!! Kram

    SvaraRadera
  11. Självklart ska du ju vara med! :D Va roligt! :D You go girl!

    SvaraRadera