måndag 1 november 2010

Helgens dop med tårta och cupcakes

Fredag eftermiddag lämnade vi ett grått och trist Skellefteå för att bege oss några mil inåt landet.
Cirka 1 mil innan vi var framme blev vägen vit och snön låg på marken-
Vitt, vacker - vinter!
Vilken skillnad på bara några mil.
Jag skulle gärna ha lite snö på marken så det inte skulle vara så mörkt och kallt ute.
Risken finns däremot att jag kommer vara mycket less på denna snö innan nästa sommar....

I helgen har jag gjort två doptårtor och lite mini cupcakes till flickornas senaste lilla kusin.
Min syster hade hittat en doptårta på Toves blogg, som hon tyckte var fin.
Så med den som inspiration knåpade jag ihop två tårtor.

Det bjöds även på smörgåstårta, som min syster hade lagt ihop och som vi hjälptes åt att garnera på morgonen. Min mamma hade gjort sina chokladbollar, dom är helt enkelt godast. Och så hade jag även gjort lite mini cupcakes.






Allt smakade utmärkt, lilla kusinen skötte sig mycket bra och sov igenom nästan hela dopet.
Barnen lekte och alla var nöjda och glada.
En trevlig helg helt enkelt.

Mer bilder på det jag bakade kommer en annan dag.

1 kommentar: