fredag 26 november 2010

Veckans femte kaka kommer en dag för sent....

Här skulle egentligen en femte kaksort finnas.
Men tidsbrist har gjort att de kakorna inte blivit fotade ännu och inte heller har jag hunnit skriva ner receptet.
Imorgon hinner jag förhoppningsvis få in både den femte och den sjätte kakan.
Jag kan i alla fall utlova att det är goda kakor, i mitt tycke.

Nu är jag helt knäckt, har gjort mitt första "riktiga" arbetspass i driften, och inte "bara" administrativt arbete, som jag sysslat med de senaste veckorna sedan jag började om att jobba.
Det var spännande och lite nervöst, då vi har ett helt nytt system som vi jobbar i.
Men det kändes kul att jobba "på riktigt" igen.
Även om jag tycker mina nuvarande arbetsuppgifter också är riktigt roliga.
Det är kul och stimulerande att få göra lite av varje, det är jag tacksam över.

Nu lockar sängen verkligen, hoppas på att hinna med lite klappinköp imorgon och en vind och snö fri dag, så vi kan skotta ikapp ute på gården utan att det blåst igen innan vi hunnit skotta klart.

Bjuder på några vinterbilder jag fotade tidigare i veckan.
Då det var lagom med snö, sol, vindstilla och friskt i luften.
Om man tittar ut genom fönstret nu, ser det inte likadant ut. Snöfall, vind, snö överallt och någon sol har jag inte sett på några dagar.




Såg förövrigt två rådjur i korsningen in till vår gata är jag kom hem ikväll.
det är riktigt vackra djur, de for iväg, livrädda på en väl snöfylld tomt. Tänk om man kunde skutta lika lätt som de gör i en meters djupsnö?!

1 kommentar:

  1. Vann du inte den signerade kokboken förra gången? Då har du en ny chans nu... http://blog.godaremat.se/template_permalink.asp?id=266

    SvaraRadera