torsdag 6 september 2012

Älskade höst, eller?

Alla årstider har väl sin charm.
Sommaren med sol, värme, det nattliga ljuset.
Hösten med sina vackra färger, prunkande trädgårdar och de frostbitna nyponknopparna.
Vinter bjuder på mörker, snö, snö och ännu mer snö.
Våren kommer med ljuset, värmen, då kommer livet tillbaka till oss.

Jag gillar väl alla årstider, men jag måste föredra sommaren då det är varmt och skönt.


Men nu är det höst, älgjakten har dragit igång, min pappas jaktlag har skjutit sina två stora djur och kan nu ägna sig åt kalvjakt.
Bär är plockade och jag har fulla frysen med godsaker!
Jag känner mig rik, 
min man tycker nog däremot att jag har en skruv lös.

Tänk vilken tur att man under sina år som volleybollspelare har fått lära känna en massa fantastiska människor. Som vi har svettats och kämpat ihop i sporthallar över hela Sverige.
Igår var jag hos en av dem och fick plocka mig less i hennes trädgård.

En trädgård som jag förövrigt är rätt avundsjuk på, hon har allt!


Krusbär, röda och gröna och körsbär fick jag med mig hem.
Äpplena lämnade jag på tillväxt ett tag till!

Tusen tack Söta DU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar