fredag 11 maj 2012

Blåbärskaka

Blåbär är verkligen gott.
Häromdagen så kokade jag blåbärssylt, gjorde en blåbärsmousse och denna kaka.



Receptet hittade jag i senaste Hembakat, så skynda iväg och köp den.
Eller klicka HÄR så kommer du direkt till receptet på deras hemsida.

Däremot är jag mycket skeptiskt till att det ska vara 2 msk av vaniljsocker och bakpulver, som det står både på hemsidan och i tidningen.
Jag tog 2 tsk av vardera och det räckte gott och väl.

Sen tycker jag nog också att man skulle kunna ha en lite större form, kanske 5 cm större.
Då skulle bottnen bli lite tunnare. Kanske skulle man behöva ha på lite mera blåbär då, men strösslet uppe på räcker bra till lite större tycker jag.

Förmodligen magiskt gott med lite vaniljsås till också, så det blir en hel efterrätt.



3 kommentarer:

  1. de måste ju ha skrivit fel. annars skule ju kakan smaka apa med 2msk bakpulver. Tack för en riktigt bra blogg.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt oxå testat baka den där kakan. Hade två msk av vardera precis som det stod och den smakade hur bra som helst! :)
    Fast jag tycker oxå man kunde haft en lite större långpanna, så det blir lite tunnnare.

    SvaraRadera