måndag 28 maj 2012

Bröllopstårta med vita rosor

Blivande brudar brukar vara allmänt besvärliga.
Fyllda av förväntan och romantik.
Präglade av stress och beslutsångest och vissa blir riktiga monster.....
Jag var likadan själv förra året när jag gifte mig.

Den här rara bruden lämnade dock över tårtan till mig nästan het och hållet.
Rosor och något gott var väl hennes önskemål.
Hon ville ha något liknande denna som jag gjorde förra året.

Såhär blev tårtan till denna vackra pingstbrud och hennes blivande make.




Ljusa bottnar
Vit chokladfluff
Hallon

Spacklad med grädde
Täckt med dekorfondant

Rosor i marsipan/fondant
Blad i fondant/FP
Kantband i grönt siden





Jag gjorde även några mjölkfria cupcakes och en glutenfri cupcake.
De mjölkfria ser ni nedan och den glutenfria glömde jag fota.


Ljusa muffins
Fyllda med mosade jordgubbar
Chokladsmörkräm
Rosor och blad

Jag önskar er lycka och välgång i livet!



2 kommentarer:

  1. Om våra ens blir hälften så fina så kommer jag vara nöjd!! :-D

    SvaraRadera
  2. Så otroligt fint! Vad roligt att se dina alster!
    Hälsn Elin

    SvaraRadera