onsdag 20 juli 2011

Grillad lax i foliepaket med citronmeliss och limesmör

För första gången i mitt liv har jag grillat lax på kolgrillen.
Tidigare har jag ätit när pappa grillat på Murikkan och det är ungefär hur gott somhelst!
Ja jag vet, vi är lite sena, men vi har inte vågat oss på det själva.
Hur som så fegare vi ur och använde foliepaket.

Men det blev ju hur gott somhelst.
Smaker från citronmeliss, basilika, lime och äkta smör gifter sig i munnen.


 Jag har planterat mina kryddväxter i ett zinkfat och satt ett hönsnät kringom för att de ska hålla sig på plats och inte fläka ut sig ner över kanterna.
Jag har använt mig av vanliga kryddor som man köper på affären i grönsaksdisken, kanske att plantor som är avsedda att planteras ut skulle fungera bättre, men jag får gott om kryddgrönt från dessa så det fungerar gott till oss.



Till detta serverade vi färskpotatis, en sallad med spenat och en kall romsås.
Ljuvligt, fisk är verkligen gott!



Receptet på laxen hittar du HÄR på allt om mats hemsida.
Romsåsen rörde jag ihop "på en höft"
Den innehöll, turkisk youghurt, röd rom, rödlök, färsk dill, salt, peppar och limesaft.

Hur äter du din grillade lax?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar