lördag 30 juli 2011

Bröllopstårta och cupcakes med solrosor

Idag gifter sig en gammal barndomkamrat till mig.
Nej var inte ett alternativ på frågan om jag kunde baka tårta och cupcakes.
Sagt och gjort, det största problemet var nog att hitta en chokladbotten som skulle passa bra.
Den jag har gjort har jag inte provsmakat i en helt färdig tårta, så jag väntar med spänning på utlåtandet.
Jag tillsammans med de övriga gästerna får cupcakes, tårtan går till honörsbordet.

Solrosor skulle finnas i buketten och det ville de också ha på tårtan.


Färska hallon + mariannefluff

Spcklad med marängsmörkräm
Täckt med dekorfondant



  

Cupcakes fyllda med rabarbermousse och spritsade med färskostfrosting.
Toppade med en solros dekor/modelleringsfondant



All lycka till Elena och Stefan!

Nu ska jag packa klart och sedan bege mig till Piteå för att bevittna denna vigsel!
Ska bli så kul att inte vara huvudpersonen utan att även få gå som gäst på ett bröllop i sommar.

1 kommentar: