tisdag 12 juli 2011

Bröllopsyra och bildkavalkad!

Nu är jag tillbaka efter ett litet blogguppehåll.
Kunde inte riktigt få tiden att räcka till....

Idag bjuder jag på lite bilder från vårt bröllop och den rätt fula och estetiskt misslyckade, men goda bröllopstårtan.
Det fanns inte tid till att låta den stå till sig heller utan den lades ihop, spacklades och täcktes på en och samma gång.
Att det dessutom var 30 graders tryckande, klibbig värme gjorde inte det hela bättre.

Jag kunde inte fota dem på något bra sätt i dagsljus då de var helt klibbiga av att stå i kylskåpet.
Kändes inte aktuellt att börja plocka fram dem och fota, med risk att de skulle bli ännu mer svettiga.

Men jag hade täckt dem med fondant från strössel och annat, så det var inget som rann och blev förstört, utan det hela stannade vid klibbig yta. Mycket nöjd är jag över det.


Ljusa bottnar
Färska jordgubbar + grädde
Vaniljmousse
Spacklad med marängsmörkräm
Täckt med dekorfondant

Rosor i marsipan/modelleringsfondant
Blad i modelleringsfondant



Dukningen var enkel, grönt, vitt och lite rosa var vårt färgtema.
Vita, dukar, vitt porslin och gröna servetter.
Hjärtan av murgröna och lite rosenblad fick räcka.





Min bukett med rosor, hypericumbär och läderblad.
Tack snälla moster som ordnade den!





Vi hade en fantastisk dag, men det var fruktansvärt varmt!
När vi sent på natten anlände till stället där vi skulle sova möttes vi av en vackert dukad bricka med champagneglas, väldoftande rosor och bubbel!


Utsikten är fantastisk!



Tusen tack för all hjälp och för en perfekt dag!

5 kommentarer:

  1. Grattis till giftemålet!!

    Det är inte det lättaste att göra tårtor i klibbig värme, men jag tycker era är jättefina!

    SvaraRadera
  2. så vackert..blir rent rörd.. ska själv gifta mig nästa år

    SvaraRadera
  3. vilka vackra bilder, både ni, dukning och tårtorna var jättefina!!! Stort grattis till giftermålet!! :)
    Och jag vet precis vad du menar med klibbiga tårtor, har haft jätteproblem med mina två senaste.. :( Tur att det blev bra med era bröllopstårtor ändå!!! :)

    SvaraRadera
  4. Grattis! Vilka härliga bilder, jag blir alltid glad av bröllopsbilder. På de bilder av tårtorna du visar upp här syns inte klibbigheten och de ser jättefina ut. Vad härligt att ni hade en fin dag!

    SvaraRadera