måndag 2 april 2012

Hästtårta

Söta Patricia fyllde tio år.
En lite rockig hästtjej som gillar rosa.

Hennes mamma och jag kom fram till att just denna häst skulle passa bra på tårtan.
Inspiration har jag hämtat från mitt huvud och lite från nätet.


Ljusa bottnar
Chokladpudding
Glasskräm
Jordgubbar
Spacklad med grädde och täckt med Dekorfondant.



På youtube hittade jag denna beskrivning av hur man gör en ponny.


Till hinkarna och staketet har jag använt en mönstermatta för trä.
En sån hittar du HÄR.


Dekorationer gjorda i FP/Fondant och marsipan.




8 kommentarer:

  1. Vilken fin tårta :) Du är otroligt duktig :)
    Såg att du hade ute på medborgarskolan 1 kurs dag 19 Maj student/dop. Ville väldigt gärna gå den men är upptagen den helgen. Ska göra en studenttårta till min lillebror & vet inte riktigt hur jag ska forma studenthatten. Skulle du kunna visa på din blogg? :) Skulle jag blir väldigt tacksam, eller maila mig? :)

    SvaraRadera
  2. Hade jag som tioåring fått denna hästtårta hade jag blivit överlycklig. Presenter hade varit överflödiga!

    SvaraRadera
  3. Jättesöt häst! Slår vad om att födelsedagsgrisen blev riktigt nöjd :)

    SvaraRadera
  4. Då var det snart dax IGEN! Kvasten är nu uppdaterad till en 2.0. Påskharen sitter bredvid. Även han uppdaterad till senaste version så here we come Blåkulla!! Önskar dig en kanon bra skärtorsdag ;-)

    SvaraRadera
  5. Vad fina tårtor du har här!! Glad påsk!
    /Emma

    SvaraRadera
  6. Vilken tårta! Verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  7. Hej Sarah! Wow, du är en riktig konstnär!
    /Malin

    SvaraRadera