fredag 17 augusti 2012

Ljuva bröllopstårtor i rosa och vitt

Till ett härligt brudpar gjorde jag dessa tårtor.
Min hjärna fick däremot tänka till då det skulle vara mjölkfritt, glutenfritt, både och och laktorfritt om vart annat.
Men det gick bra och alla var nöjda och glada i slutändan.











Gluten och mjölkfritt alternativ


Mörk chokladmousse + hallon
Hallongrädde
Spacklade med "grädde"
Täckta med vit marsipan

Dekorationer i marsipan och FP

Jag vill också slå ett slag för Alpros Airy and creamy, som är helt fantastisk att jobba med, kritvit, fluffig, håller konsistensen oklanderligt och faktiskt helt ok i smaken.
Mitt självklara val i fortsättningen när jag ska göra något mjölkfritt.
Har ni inte testat den - Gör det!


Hjärtliga lyckönskningar till Cecilia och Peter!!

3 kommentarer:

  1. Oj, mycket att tänka på! Jättefina tårtor! Alpros Airy and creamy, är det istället för grädden och vart köper man det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis den är istället för vanlig grädde. Jag hittade den på Coop, men den finns säkert på ICA också.

      Radera
  2. GUD vad fina!! Du är så duktig o dina rosor är helt fantastikst fina.
    Skulle du kunna t'nka dig att göra en steg för steg beskrivning? Tror inte jag kan komma i närheten av vad du gör..men det vore kul o se hur det går till när du får de så fina!

    SvaraRadera