torsdag 4 oktober 2012

Kanelbullens dag

Är det idag och det är väl knappast någon som missat det.
Iallafall inte i bakbloggsvärlden.

Jag har inte heller missat det.
Vi bakade bullar imorse jag och min 3 åring.
Hon gjorde egna bullar nästan helt själv, kavla, på med fyllning; smör, kanel, socker, rulla ihop och skära bitar.
Sen lägga dem i formar och måla med ägg och så massor med pärlsocker!
Ja så bakar hon och sen fick hon bjuda pappa och storasyster på mjölk och bullar när de kom hem från jobb och skola.


Ikväll sitter jag bänkad framför TV´n och tittar på Kockarnas kamp och Hela Sverige bakar.
Vad gör ni ikväll?

2 kommentarer:

  1. Vi ser oxå Kockarnas kamp. Önskar jag kunde se Hela Sverige bakar meen vi har inte sjuan tyvärr.... :(

    SvaraRadera
  2. Ja, kanelbullar blev det hos oss också! Så gott!

    SvaraRadera