måndag 7 februari 2011

Cloetta Pops

Ja det är måndag och Nej jag borde definitivt inte provsmaka nytt godis en dag som denna.
Men nu har jag gjort det ändå, trots att det är måndag.

Sprang in på affären idag och skulle köpa jäst till mitt kommande surdegsbak.
Jag har en surdeg som egentligen skulle bakas ut idag, men jag hade såklart glömt köpa jäst.
Nu vet jag inte om jag kan spara den och hur jag ska göra....
Måste googla fram något svar, så jag slipper kasta bort den.

På väg till kassan hade de en hylla med nyheter, det mesta var choklad i någon form och mycket i kombination med salt. Dagens nyhet fick bli en påse från Cloetta.

Bilden är lånad från cloetta.se

Frasigt, sött, syrligt och lite sälta.
Goda och helt klart något jag kommer att köpa igen, fast inte en måndag.

6 kommentarer:

  1. Låter gott! Tycker det kan passa på en måndag :-)

    SvaraRadera
  2. mmm, låter gott!
    Ibland får man helt enkelt unna sig, måndag eller inte ;)

    SvaraRadera
  3. Ja visst är dom goda! Jag fick smakprovspåse av Cloetta från jobbet och dom blev snabbt mina favoriter. Dock är jag inte så förtjust i deras nya Kexchoklad-blåbär. :)

    SvaraRadera
  4. Vad gott! Ibland är godis det bästa på måndagar :-)

    SvaraRadera
  5. Tyvärr är det väl så att choklad alltid är godast ;)

    SvaraRadera
  6. Jag köpte en påse idag och de är riktigt goda :)

    SvaraRadera