onsdag 2 februari 2011

Triss i biscotti

Min mamma hade köpt ett nummer av tidningen Hembakat.
En dag i telefon sa hon att hon sett ett recept på polkagrisbiscotti, som hon tyckte jag skulle prova.
Sen lägger hon till att det är den där Therésia som har bloggen Söta saker som har varit med i reportaget.
Tilläggas bör väl att min mamma är nybörjare i allt som har med dator och internet att göra.
Men hon gör stora framsteg och har numera koll på lite av varje och biljerar däremellan med att prata om olika bloggar osv. 
Bra mamma, fortsätt så.

Jag var såklart tvungen att testa receptet, som du hittar HÄR.

Jag gjorde lite olika smaker på mina för att testa lite.


Hackade polkagrisar


Hackad mandel + Hackad choklad raspberry & Blackberry


Hackad vit choklad och mini marshmallows

Alla var goda!


5 kommentarer:

  1. Åh vad gott de ser ut! jag älskar biscotti ;d

    SvaraRadera
  2. Mums, vad gott. Jag gillar verkligen biscotti och det är så bra att det går att variera smaken.

    SvaraRadera
  3. Ser kanon ut, kusin! :D
    Vad gör man med äggulor? Alltså äggulor som blir över när man använt vitan till kokostoppar? :P

    SvaraRadera
  4. Tack Kusin, ja du kan ju göra glass =) i det ärendet tycker jag du ska kika in hos Cupcakesfluffan, se länk på sidan, hon glassar mycket gott!
    Annars kan man göra cremé brulé, som jag testade för några veckor sen - kanongott!! Kanske nån cheescake?

    SvaraRadera
  5. Jättefina biscotti. Låter som goda smaker!

    SvaraRadera