söndag 27 februari 2011

Ett vansinnigt tårtprojekt i svart och vitt!

Tidigare i veckan skulle jag hjälpa en gammal kollega, vän och träningskamrat med lite tårtor till deras 2-års kalas på gymmet, där jag också tränar.

Tanken var att vi tillsammans skulle göra 30 tårtor och ha en trevlig stund samtidigt.
Men sjukdom satte käppar i hjulet och jag slutade ensam med dessa 30 tårtor.
Tilläggas bör väl att jag erbjöd mig att fixa det själv och inte blev påtvingad detta jobb.
Vad gör man inte för sina vänner?

Men det är verkligen ingenting jag rekommenderar.

Dekoren är inte märkvärdig och den hade jag redan skurit ut några dagar tidigare.
Men att lägga ihop alla dessa tårtor och sedan täcka dem tog sin tid.
Som tur var fick jag hjälp av min syster med hälften. 
Tack söta du!



15 svart och 15 vita tårtor blev det.
De vita är täckta med dekorfondant och de svarta med marsipan.



Hoppas tårtorna smakade och att kalaset blev lyckat!

11 kommentarer:

  1. WOW... snyggt!

    Luta dig bakåt o var stolt ;)

    SvaraRadera
  2. Oj, 30 st! Jag tyckte det tog tid att göra fem stycken samtidigt. :-)
    De blev väldigt fina, kul idé att göra hälften vita och hälften svarta.

    SvaraRadera
  3. Vilken jobb med 30 st tårtor.

    SvaraRadera
  4. Ja, dom är jätte snygga. Du kan vara nöjd!

    SvaraRadera
  5. oj, oj, 30 tårtor, vilket megaprojekt :-)

    SvaraRadera
  6. Men oj vilket projekt du gav dig in på, väldigt imponerande !

    SvaraRadera
  7. Hjälp vilket jobb! Men de blev bra tycker jag.

    SvaraRadera
  8. imponerande att du klarade av det och orkade! Bra jobbat! :)

    SvaraRadera