söndag 15 maj 2011

Tävla om formar från Formina.se

I samarbete med Formina.se kommer här en tävling du inte vill missa.
Inte om du gillar att baka iallafall.
Du har chansen att vinna likadana formar som jag har hemma och bakar för fullt med, alltså 20 stycken som du ser på bilden nedan.

För att vara med i utlottningen behöver du göra följande:
 Skriv i en kommentar vad du skulle använda formarna till, förutom pepparkakor. Glöm inte din mailadress.


Tävlingen är avslutad!


Jag tävlar hos Sarah Bakar om formar från Formina.se
Tävlingen avslutas söndag den 22 maj kl 23.59. 

48 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja testa att försöka trycka ut små glassbakelser med dom

    SvaraRadera
  2. Jag skulle använda dom till sugar cookies, dekorationer till cupcakes och till tårta, små smörgåsar till barnen,markera vitt bröd innan rostning, göra roliga falukorvsskivor. Nu kom jag inte på mer:)

    SvaraRadera
  3. Klart man vill vinna de här fina formarna!!!!
    Jag tycker det är kul att skära ut falukorv med formar, det blir så mycket roligare att äta falukorv då, särskilt för barnen :) Men jag använder dem även till sugarpaste!

    SvaraRadera
  4. Jag vill vinna...

    Kollegan Ulla

    SvaraRadera
  5. Jag skulle vilja använda dem med vetedeg och göra söta små sockerbullar med kardemumma! :) (linnea.stjernstrom@hotmail.com)

    SvaraRadera
  6. Superfina! Särskilt grodan och kossan =)
    Jag skulle använda dem till mördegskakor och sugarpaste!

    SvaraRadera
  7. Jättefina kakformar!
    Jag skulle göra jättefina caketoppers till cupcakes, basen i sockerpasta & ovanpå fylla på med lite detaljer. Tillsammans med sugarcookies blir det perfekt till barnkalaset.

    Förutom som hjälpmedel till rolig mat brukar pepparkaksformar vara min räddning när jag gör tårtor. Dottern sitter vid bordet med papper, pennor & pepparkaksformar, hon använder formarna till ritmallar & producerar små mästerverk. Under tiden får jag dekorera mina tårtor ifred på diskbänken

    (anna_h84@hotmail.com)

    SvaraRadera
  8. Jag skulle gärna vinna formarna och glädja mina barn genom att baka mina mumsiga tekakor och trycka ut figurbröd med formarna!

    SvaraRadera
  9. Använda till att stansa ut formade pajer av en stor paj, använda att steka ägg i, göra smörgåsar med olika motiv...:)

    SvaraRadera
  10. Catrine Forsell18 maj 2011 kl. 10:48

    Jag och Terese bakar tillsammans, bästa umgängestiden med dottern som nu är vuxen. Vi provar hela tiden nya bakverk, nya modeller, spritsar och olika pastor. Formarna skulle förenkla dekorationen på våra bakelser enormt. Vi kan bygga vidare med ytterligare dekor på dessa utstansade formar.

    SvaraRadera
  11. vi skulle skapa massa kul kakor och även roligt formade decos till tårtor eller cupcakes.. med formar kan man göra massa kul

    har även tipsat om denna tävlingen i våran blogg. http://osterlenmamman.blogg.se/2011/may/vinn-hos-sarah-22-maj.html

    osterlenmamman@live.se

    SvaraRadera
  12. men självklart göra små fina kakor till snuffsans kalas!

    och sen är det alltid bra att ha roliga formar hemma till olika pyssel både ätbara och icke ätbara. såsom kort, pynt för målning m,m

    SvaraRadera
  13. Jag vill gärna använda dem till min dotters 5 årskalas. Skulle ha ett prinsesstema och göra dekorerade kakor med kronan, brudparet och slottet. Tror det skulle bli succé.
    Hittade tävlingen först nu. Kommer att tipsa om den på min sida!

    SvaraRadera
  14. Jag är med och har länkat: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2011/may/formar-fran-formina.html

    Jag använder pepparkaksformar till att t.ex. göra dekorationer till paket eller kort, förutom till alla möjliga och omöjliga kakor. Det är så mycket roligare med kakor efter tema tycker jag

    carola(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  15. Åh!! Jag vill, jag vill!! :) (Hoppar i skrivande stund som ett barn som vill svara på en fråga i klassrummet!) Vore superkul att vinna dessa jättefina formar! Bara att vänta och hålla tummarna:)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Är gärna med! :)
    Till att göra fina dekorationer till tårtor och cupcakes samt kakor! :D

    SvaraRadera
  17. Då vår minsta son har alla konstiga allergier, och hans mat oftast inte är super god enligt han själv, Wiggo äta mammas och pappas mat säger han! :) jag köper då olika formar för att göra maten roligare... Trycker ut falukorv, gurkbitar, bröd osv! Skulle även använda dom till dekorationer av kakor, tårtor osv... Man kan ju bara hoppas på super tur till Wiggo! Det skulle vara kul med lite nya formar!

    SvaraRadera
  18. Man kan använda dem till olika kakor, t.ex chokladkakor. Sen kan man ju använda någon sorts kakform till att laga locket till semlan (fastlagsbullen).
    Om man vill laga pålägget på smörgåsen eller själva brödet lite roligare så kan man ju också stansa ut de med någon kul kakform.

    SvaraRadera
  19. Annelie Wahlberg Leiwerth18 maj 2011 kl. 19:31

    Jag vill väldigt gärna tävla - och skulle använda formarna till att stansa ut marsipan och SP och dekorera cupcakes och tårtor med samt göra marsipan/kristyrdekorerade mördegskakaor med dem.

    SvaraRadera
  20. Jag har nyligen börjat göra tårtor och cupcakes "på riktigt" och startat en egen blogg. Jag skulle ha stor användning av formarna för att underlätta arbetet för mig nu till en början. Sedan kan jag tänka mig att använda de till att göra "lock" till cupcakes, roligt med lite form=) Formarna skulle kunna användas till hur mycket kul som helst, det är bara fantasin som sätter stopp=)
    sofiesbaktankar@hotmail.com

    SvaraRadera
  21. Jag vill gärna vara med och tävla, och skulle använda formarna till att göra mönster i rostat bröd och till kolakakor! Mina syskonbarn skulle gilla att vara med och baka med formarna :)

    asosilol@hotmail.com

    SvaraRadera
  22. Jag skulle använda dem för att dekorera muffins och tårtor. De skulle även användas som mallar till scrapbooking och som mallar till applikationer när jag syr.

    SvaraRadera
  23. Jag skulle använda formarna till att göra roliga mackor och toasts med olika tillbehör. Alltid kul med tilltugg som är lite mer personligt :)
    holgersson.malin@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Jag skulle använda dem tillsammans med barnen för att dekorera tårtor till sommarens barnkalas :-) Barnen tycker det är kul att få hjälpa till och resultatet blir fint.. med andra ord: "Win-win" för både mig och busarna :-)

    SvaraRadera
  25. Jag vill vinna dessa formar för att då, får jag när jag bakar med min dotter, en stund att samtala med alla olika figurer på ett lekfullt sätt. Min dotter behöver lite extra stöd i språkträning och om vi bakar med formarna blir det på ett lekfullt sätt och i leken lär sig barnen bäst. :)
    carinaharald77@hotmail.com

    SvaraRadera
  26. Jag vill gärna vara med! Skulle använda de fina formarna till att dekorera sommarens alla tårtor och cupcakes! Sen skulle min son bli glad för lite nya formar att använda till kakor.

    /Helena S
    hellekk@gmail.com

    SvaraRadera
  27. Jag vill jättegärna vara med och tävla om dessa söta formar!

    Sonen som är 9 år har just börjat experimentera i köket.
    Senast i morses gjorde han frukost till mig med egendesignade små mackor.
    Dessvärre har vi inga bakformar så han fick skära ut figurer med en kniv. Vilket han var bra irreterad över :)


    kram linda

    SvaraRadera
  28. Hej jag är med tipsat här: http://dennismama.blogspot.com/2011/05/tavla_2578.html

    //Hanna Olsson
    http://dennismama.blogspot.com

    hanna____1986@hotmail.com

    SvaraRadera
  29. Jag skulle använda formarna till att försöka göra små söta figurer med chokladmousse. Ett litet lyft för den annars vanliga chokladmoussen!

    SvaraRadera
  30. Vill också jättegärna vara med och tävla. Förutom till pepparkakor så skulle jag använt formarna till vaniljkakor, sugarpastedekorationer, falukorv, pannkakor och bröd.
    tartorochannat@hotmail.se

    SvaraRadera
  31. Jag vill vara med och skulle använda dem på en massa olika sätt, till bröd, vanliga kakor, dubbla kakor med kräm emellan, trycka ut sugarpaste och he på muffins, osv....Sen skulle nog barnen få gå loss och baka själva också!

    SvaraRadera
  32. hej!!!!
    jag kan tänka mig att göra cupcakesdekorationer.

    eller varför inte smarriga frukostmackor som jag väcker mannen med... å varför inte vovven åxå...

    SvaraRadera
  33. Jag skulle tryckt ut ur en sockerkaka och gjort minitårtor i olika former. Det hade blivit som en uppdaterad cupcake med fyllning i och glasyr och dekorationer uppepå. Sarah90@hotmail.se

    SvaraRadera
  34. Jga gifter mej om 6 veckor. Skulle vara jätte roligt att göra dekorativa kakor till bröllopet & bjuda alla gäster på.
    Nu håller jag tummar & tår ;)

    SvaraRadera
  35. Jag är gärna med. Skulle använda dem till att stansa ut fruktbitar tex ananas, äppelskivor, päronskivor osv

    Har tipsat http://annastipsblogg.blogspot.com/2011/05/bakformar_20.html

    SvaraRadera
  36. Jag vill också vara med. Jag skulle använda formarna till att stansa ut motiv som jag kan dekorera tårtor med.
    susanna at ingemarson dot com

    SvaraRadera
  37. Jag är gärna med & tävlar om de fin fina formarna:) Förutom till bakning skulle jag använda dem till att göra fina kort eller varför inte göra en rolig barnmobil av dem?

    SvaraRadera
  38. Jag skulle använda dom till att filta ull i, det blir fina figurer att t ex hänga upp i en mobil.
    Har länkat i min blogg
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2011/may/22-maj-vinn-formar.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  39. Jag skulle använda dem till att göra mina turkiska tekakor som är sà populära. Skulle vara kul och göra lite nya former. Roligt för barnen ocksà. Finns mycket man kan göra, bara att làra fantasin flöda.

    Hàller tummarna
    http://sofiestavlingsblogg.blogg.se/2011/may/22-maj-bakformar-fran-forminase.html

    MVH
    Sofie
    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  40. ohh vilka härliga formar :) jag skulle göra saltdeg och sen göra gubbar av dom att ha till pyssel och dekoration. skulle även använda formarna som mallar till papper och så :)
    varför använda allt till det man ska ha det till ?

    SvaraRadera
  41. Jag skulle pröva att grädda maränger/kakor/havreflarn i formarna, steka ägg/plättar i de, trycka ut frukt/ost/kakor (kladdkaka) med de, hälla smält choklad i de och låta stelna till tunna figurer som dekoration på bakverk och förutom det så skulle jag definitivt låta de följa med in till pysselrummet där kritor och tyger väntar!

    Mvh, Flii
    nefioz@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Jag skulle göra småkakor som brysselkex med rosa strösocker m.m. i de fina formarna. De hade blivit perfekt till dotterns dop i sommar!

    (Har tipsat om tävlingen i min blogg med: http://favolosa.blogg.se/2011/may/fina-formar.html)

    SvaraRadera
  43. Magdalena Bergsten22 maj 2011 kl. 12:07

    ag har planer på att öppna ett fik inom 2-3 år. Inte ett "vanligt" fik utan ett med fina små och stora cupcakes, rara små kakor i olika former och färger, portionsårtor osv. Ugnen går med andra ord varm här hemma i jakten på de perfekta bakverken:) Och dessa formar skulle vara perfekta till mina experiment!

    Och så skulle jag använda formarna till att göra mellanmålen och luncherna lite, lite roligare för barnen!

    MVH Magdalena
    bergsten_2@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Jag är gärna med och tävlar. Om jag skulle vinna skulle jag använda formarna till något roligt på mitt kommande bröllop. Snittar eller liknande.
    Sen så skulle nog min son uppskatta om man tryckte ut lite roliga figurer på smörgåsar, pannkakor etc.
    Hoppas på tur. *mvh Anna*
    hubbabubba2000@hotmail.com

    SvaraRadera
  45. Jag vill absolut vara med! Jag skulle gora dekorationer till mina underbara cupcakes!
    Jag har tippsat pa min blogg: http://barbados.blogg.se/2011/may/22-maj-bakformar.html

    SvaraRadera
  46. Hej hej klart att man är med och tävlar! Skulle testa att göra små schoklad eller muffins figurer! =)

    *håller tummarna*

    KRAM

    SvaraRadera
  47. Klart man vill vara med..
    Älskar sånt här...
    Jag skulle testa baka en massa små kakor med dessa figurer och göra nå roligt med.. Sen så skulle jag nog piffa up maten och klicka ut en massa figurer i tex mackor plättar! :)

    Länkar även till denna sida och tävling! :)
    Blogg: http://pinklisa.blogg.se

    SvaraRadera
  48. Johanna.lageholm (@) gmail.com24 maj 2011 kl. 23:30

    Jag skulle gjuta betong i dem!
    Tänk vad fint det skulle kunna bli :)

    SvaraRadera