fredag 10 december 2010

Julkalender Lucka 10 - Julkalender på TV

Jag har varit lat och inte flyttat in fotade bilder i datorn.
Så därför fortsätter jag med icke bakrelaterade, men ack så julrelaterade inlägg.

Julkalendern, älskad, glömd, ifrågasatt, efterlängtad, hatad, ratad..listan på adjektiv kan nog göras lång.

Många kalendrar har jag tyckt varit konstiga, för något år sedan var den beige och förra året uppe i rymden.
Jag har ju såklart några favoriter här med.

När jag var liten gick Trolltider som julkalender, jag hade även den som LP skiva.
Mara, Dorabella, Hallå kotten i örat, Bergatrollet och mycket mer.
Nu när jag har egna barn har jag skyndsamt inhandlat denna DVD och skyller på barnen så jag kan titta lite, minnas tillbaka och känna mig liten en stund.

Bilden är lånad från cdon.com

Men jag måste också slå ett slag för min andra favorit.
Tjejtjusning, Knäckkok, Tuss, PulkaRudolf, Skrik och Gapsjuka är bara några av alla skrattfyllda minuter i denna julkalender.

Bilden är lånad från cdon.com

Så idag hyllar jag två av mina absoluta favoriter bland julkalendrarna under mina år.
Det finns fler som varit bra, men dessa är enligt mig bäst.

Vad tycker du, vilken är din favorit?


Imorgon kommer vinnaren av min tävling att presenteras, håll utkik.
Sen lovar jag att morgondagens lucka innehåller något ätbart.

Trevlig Helg!

1 kommentar:

  1. Trolltider är min absoluta favorit julkalender, finns ingen som är så bra som den :-)

    SvaraRadera