torsdag 16 december 2010

Julkalender Lucka 16 - Tips på inspiration

I dagens lucka bjuder jag på lite inspirerande bloggar.
Jag har själv bakat delarna till årets pepparkakshus, vi får se hur det går att sätta ihop, brukar vara den svåra biten för mig.
Man bränner sig på sockret, tappar husdelar i sockret, de rasat och går sönder...ja listan är lång över mina misslyckanden.
Men det positiva är att det alltid blivit en fin sida, som man kunnat vända framåt och därmed döljer det fula och trasiga.
Vi får se om det hinns med att sätta ihop det imorgon, annars blir det under helgen.

På den pyssliga bloggen Rimna´s skafferi hittar man massor med fina saker.
Där scrapbookaras det en massa härliga kort och annat.
Kika in på hennes julkort och även december månads julverkstad, där det finns lite smått och gott i form av kort och presentpåsar.

Den här bloggen vid namn Julbloggen - Min vita jul är en härlig julblogg, med allt som hör julen till.
Jag har lånat en fin bild från den, som ett smakprov på vad man kan hitta där.


Fyra årstider - Mitt liv på landet är en annan blogg jag brukar kika in hos.
Fantastiska bilder och inspiration i massor!



Men jag vill även efterlysa det optimala vörtlimpe receptet.
Vem har det och var kan jag få tag i det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar