torsdag 9 december 2010

Julkalender Lucka 9 - Älskade trolltyg i tomteskogen...

Sent om sider kommer här lucka 9.
Jag har spenderat dagen med att försöka baka och fixa lite, med minst sagt varierande utdelning.
Sen har jag varit på en snabbvisit hem till barnens mormor och morfar och spenderat kvällen med lite trevligheter.

Nu 8 mil senare är jag hemma igen och slänger in min nionde lucka, som helt saknar relevans till mitt bloggnamn.
Men jag bara måste ha några avstickare.

Film hör väl lite till ledighet, för mig iallafall.
På veckorna orkar jag inte sitta och se på film på kvällarna, ja inte på helgen heller för den delen.
Jag lägger mig raklång på soffan, drar en filt över mig och ser början, i bästa fall halva filmen....
Kanske därför jag inte minns vilka filmer jag har set?!

Men till jul kanske man får vara ledig lite mer och då få se lite barnfilmer. De ser man tillsammans med barnen på lite tidigare tider.
Så då brukar jag kunna hålla mig vaken.

I kväll vill jag slå ett slag för en av mina absoluta favoriter.
Ja, ni kan tycka att jag har dålig smak, men jag gillar svenskt, både film och musik och schlager inte att förglömma.

Men denna är i särklass tror jag en av de bästa filmerna, detta är jul för mig!
Och att den nu, efter så många års frånvaro på våra TV-apparater även finns att köpa på DVD HÄR är ju toppen!

Bilden är lånad från cdon.com

Nu kan mamma och pappas gamla inspelade VHS få gå till graven.

Är det bara jag som älskar denna film?



9 kommentarer:

  1. Har aldrig sett den men det låter ju onekligen som något för mig?! ;)

    SvaraRadera
  2. Kära Kusin: tror du måste göra mig och mina barn ett besök under julen, då kan vi se den tillsammans med barnen...bra skyll att få sitta och slappa en stund, sen tycker ju mina barn om dig....ja fråga mig inte varför ;)

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag älskar den filmen!! =) Tyvärr hade vi en kille i klassen som hette Tore vilket var väldigt likt Tor så mina kära klasskamrater tyckte det var såååå roligt att reta oss. Bör kanske tillägga att det var i lågstadiet ;-)

    Ha det gott!
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Detta är julnostalgi när den är som bäst!! =)
    Älskar oxå denna filmen, har för några dagar sedan oxå beställt hem den=). Får se om mina barn gillar den lika mycket som jag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. denna film är ju helt underbar!
    såg att den kommit på dvd häromdagen när jag var i stan och shoppade så jag har passat på att önska den till barnen i julklapp.
    hoppas de kommer att gilla den lika mycket som jag gör.. ;)

    SvaraRadera
  6. "var är fjant? - här mamma?!"
    "nu ska jag göra mig vacker"
    "nu är det krig i tomteskogen!"
    " Bränn Bränn bränn" =)

    SvaraRadera
  7. Köpte den nu i veckan, den är så bra, äntligen finns den att köpa på DVD :-)

    SvaraRadera
  8. VAd kul att det är någon fler än jag som gillar den här filmen

    SvaraRadera
  9. ^Åh, DEN var det minsann länge sen man såg.... Tror nog senast var som barn, hemma hos dej nån gång, ernan inspelade version. ;) Härlig minsann!

    SvaraRadera