måndag 27 december 2010

Doptårtor med rosa och vitt till lilla Lisa

Ja men nu så har julhelgen förflutit, några trevliga dagar tillsammans med familjen och en massa god mat.

Den 25 december var även dopdag för lilla Lisa, hennes mamma önskade en stilren tårta med gammelrosa dekoration och liknande de jag gjorde till Svea tidigare i höst.
Sveas tårtor hittar du HÄR och HÄR.

Såhär blev den ena, lite dåliga bilder, men jag skyller på sol- och dagsljuset.....som envisas med att inte visa sig så många timmar den här årstiden.

Den andra kommer imorgon.





Chokladmousse med crisp + mosade jordgubbar
Arlas vispgrädde med jordgubbssmak + mosade jordgubbar
Spacklad med marängsmörkräm
Täckt med dekorfondant
Dekorationer i modelleringsfondant


Jag ville försöka få in årstiden på dopdagen i tårtorna.
Det blir ju lätt en sommarkänsla över det hela då man har blommor.
Men jag la på några små "snöstjärnor" som fick symbolisera december.
Jag önskar att jag hade såna där fina snöstjärneutstickare, men det har jag inte så det fick duga med en blomutstickare med lite vintrig form.

2 kommentarer: