torsdag 3 juni 2010

Inspiration tårtdekorering

För en tid sedan när jag gjorde testtårtan i våningar passade jag på att prova lite olika dekoreringar utifrån de blommor och blader som jag hade hemma.

Tillslut blev det ju lite av varje efter önskemål av födelsedagsbarnet!

Här följer några olika konstillationer som jag testade.

Rosa marsipanrosor och gröna marsipanblad.

Rosa "fantasiblommor"och murgröneblad i sockerpasta.

Gult i olika nyanser, fantasiblommor i sockerpasta!

Vita blommor i sockerpasta som jag målat med röd pulverfärg för lite mer effekt. Tycker dom påminner lite om äppelblommor!

Och sist ut lite vita liljor även de i sockerpasta.


Har i dagarna påbörjat dekorationerna till studenttårtan.
Kanske inte helt otippat så kommer det att gå i gult och blått!

Känner ett baksug, men vet inte riktigt vad jag ska baka.
Matbröd, kakor....
Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar