fredag 22 juli 2011

Bröllopstårta i svart och vitt

För ett tag sedan gjorde jag en "tårttopp" till ett "mångkulturellt" bröllop.
Vi kan kalla det mångkulturellt då jag inte kommer ihåg varifrån brudgummen var.
Enligt sed skulle brudens mostrar och fastrar ta med en tårta till bröllopet.
Önskemålet var svart, vitt, klättrarskor och en frisbee.
Sagt och gjort, jag satte igång med jobbet, det är väl knappast någon som ser att det är klättrarskor, men ett par skor är det illa fall.


Denna transporterades sedan ner till södra Sverige där den sedan lades på en gräddtårta som brudens moster bakade på plats.
Jag har sett slutresultatet och det blev inte alls dumt.

Det var första gången som jag gjorde en lös dekoration till en tårta som dessutom skulle fraktas flera mil.
Det gick ju ganska bra ändå.

1 kommentar:

  1. Vad fin den blev. Gillar löven och de svarta och vita blommorna.

    SvaraRadera