tisdag 31 januari 2012

Vilken härlig blandning!

För ett tag sen testade jag en ny musli och jag är mycket nöjd.
Inte dammig, blir inte som en kall, tjock gröt när den fått stå en stund och smakar gott.
Sen är den även GI smart om man vill ha en sådan produkt.

För många år sedan åt jag alltid musli i mitt fil, men efter att en dag fått köket invaderat av mjölbaggar från just den påsen har jag inte riktigt kunnat köpa hem det.
Jag städade helt maniskt, kastade allt som fanns i skåpet, dammsög, torkade, dammsög och torkade igen.
Lämnade skåpet tomt och tittade med jämna mellanrum in för att se om någon kikat fram.
Var upp nattetid och kikade.
Via vår bostadsrätt fanns en försäkring eller liknande med Anticimex.
De kom, sprutade något medel och sa att jag hade segrat i kampen mot denna äckliga ohyra!

Ja vad ska man säga, ibland lönar det sig att vara övernitisk och hysterisk på en och samma gång.
Om än jag blev lite paranoid på kuppen och drömde om kryp.


Hursom så är detta en kanon god blandning som ni måste testa!


Vad äter du helst i ditt frukostfil?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar