lördag 7 januari 2012

Fruktig födelsedagstårta

Alla fyller vi år, så även jag.
Sent om sider en mörk decemberkväll mitt i snöstormen valde jag att titta ut, något försenad!
I år var det ingen snöstorm, men väl snö, mörkt och vinter.
Födelsedagen spenderades på ett trevligt barndop och jag har istället bjudit på tårta lite senare.

Tänkte bara göra en liten, då det inte var så många som skulle fika....
Men som vanligt så blir det inte som jag tänkte mig, den blev rätt hög med stora lager fyllning, men god.


Ljusa bottnar
Hallon

Spacklad med grädde
Kanterna är täckta med dekorfondant och ett mönsterark
På toppen har jag lagt ett tunt lager after eightfluff och toppat med blandad frukt och bär
Den här gången blev det galiamelon i kulor, physalis, kiwi och hallon
Allt toppat med lite riven vit choklad



Mönsterarket heter Barock och kommer från Strössel och Annat.
Riktigt effektfullt tycker jag det blir när man använder dem.
Kul som omväxling att bara göra en delvis täckt tårta.



3 kommentarer:

  1. Mmmmums vad läcker den ser ut. Det vattnas i munnen på mig. Kul med lite annat än bara dekorationer i sp.

    SvaraRadera
  2. åh vad fint de blev,och med mönsterarket blev de verkligen klockrent.

    SvaraRadera