tisdag 10 januari 2012

Tårta i vitt, vinrött och guld

Jag har en rar liten kollega som numera spenderar dagarna med annat än jobb.
Ja i alla fall avlönat sådant.
Jag tror hon stökar på och jobbar minst lite mycket, förmodligen mer än vad många av oss andra gör...
En arbetsam kvinna med andra ord!

Hon skulle ha en liten middagsbjudning under trettonhelgen. Hennes stora fasa är tydligen efterrätter, så mitt under lussebullsbaket ringde hon och bad så snällt om en tårta.
Hon ville ha en liknande den de hade på återträffen.

Detta blev resultatet.

Snett framifrån

Bakifrån

Från sidan








 Ljusa bottnar
Vit chokladfluff
Jordgubbsmousse
Jordgubbar
Spacklad med grädde
Täckt med Dekorfondant

Dekoration i marsipan, fondant.
Kanten är en bit från ett mönsterark från Strössel och Annat.



Det roligaste av allt är när hon kl 22.20 ringer på min mobil och säger:
"Du har förstört hela min fest, det är ingen som vågar skära i tårtan och äta ur den!!"

Ja men det är väl ett ok betyg.

1 kommentar: