lördag 29 januari 2011

Snötårta

Vi har en riktigt bra granne!
När han skottat sin egen gård med traktorn har han tagit bort lite åt oss nere vid vägen.
Mycket uppskattat speciellt när det kommer så mycket snö att man inte vet var man ska skotta den.

Som tack bakade vi en liten tårta med temat snö.
Tyckte det passade bra.
Min sambo tyckte även att jag skulle ha modellerat en traktor, det gjorde jag inte!





Ljusa bottnar 
Grädde + Hallonsylt
Ghokladpudding
Spacklad med grädde
Täckt med SP+Fondant

Jag gjorde tårtan i en skål, så den blev rund till formen.
Klädde en skål med plastfolie, sedan byggde jag tårtan i den och så fick den stå i kylen och dra ett dygn.


6 kommentarer:

  1. Jättefin!
    Men jag håller med sambon, var är traktorn?? ;)
    Fascineras av dessa runda bolliknande tårtor, förbered dig på utfrågning nästa junta... /M

    SvaraRadera
  2. Lika läcker som alltid ;) Måste nog göra en beställning när jag fyller år i mars...

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Jag gillar att den är vit med vita detaljer. Snyggt med rund form.

    SvaraRadera
  4. Jättefin tårta, jag tycker alltid att dessa vintertårtor blir så vackra...riktiga vintern har jag inte mycket för dock...

    Väldigt fin blogg som du har, gillade din tårta till den nybakade barnmorskan väldigt mycket!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tårta :) Han måste verkligen ha uppskattat den tackpresenten :)

    SvaraRadera