måndag 10 januari 2011

Muffins med citron

Bläddrade i en bok jag köpte i höstas och kikade på alla olika muffinsrecept som där fanns.
Den heter lämpligt nog Muffins, och du hittar den HÄR.
Tänkte jag skulle testa grundreceptet på ljusa muffins som fanns där.
Men jag är inte övertygad.
God smak, fluffiga och luftiga, men ganska smuliga och svåra att äta.
Jag tror nog mitt grundrecept som jag brukar använda är bättre ändå.



Jag smaksatte dem med lite pressad citronsaft, skalet hade jag redan använt dagen innan till något annat, som jag inte ens minns nu.
Konstigt att minnet är det första som sviker oss....


Det blev totalt 12 muffins, jag gjorde i två olika formar, de rosaprickiga fick jag av mina kära syskonbarn i födelsedagspresent, de blomiga hade jag sedan tidigare. Båda kommer från Åhlens och håller rätt bra i ugnen, fast den här gången släppte pappret från muffinsen....mycket irriterande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar