måndag 14 februari 2011

Alla hjärtans dag bakelser

Det finns de som tror att allt jag gör blir lyckat.
Så är det naturligtvis INTE!
Ofta blir mina saker misslyckade, fula, dåliga och inte bra.
Detta inlägg innehåller ett sådant resultat, ett fult sådant.
Smaken var inte dålig denna gång.

Från tårtbotten som jag provbakade igår skar jag ut lite rundlar i olika storlekar.
Tanken är att de lite större ska användas till provsmakning inför bröllopstårtor.
De mindre använde jag till tre små bakelser till familjen ikväll.

Brist på tid gjorde att de blev allt annat än fina.
Men smaken var ok.
De är dekorerade med lite rest marsipan i olika rösa nyanser och lite röda rosor och strössel.

Botten tror jag att jag ska försöka förbättra lite, så jag återkommer med recept om det blir bra.
Fyllningen hittar du på bloggen Call me cupcake.
Den var också god, men kanske lite söt, men det går nog att ändra om man så önskar.







Alla åt och var glada.
Mest nöjd torde vår 15 månaders lilla trollunge varit, som fick smaka lite. Hon smaskade och hade choklad och grädde runt hela munnen.

6 kommentarer:

  1. Nummer två tycker jag är jättefin!! /Bria

    SvaraRadera
  2. 3:an också, ser ut som spöket labans söta kusin! /Bria

    SvaraRadera
  3. Ha ha ja nr 2 valdes av min 4 åring, inte helt otippat! Nr 3, ja kanske labans kusin...jag vet inte vad de liknar egentligen, inte mina bästa skapelser ;)

    SvaraRadera
  4. Hihi, tänkte också ha ett sådant inlägg med en kaka som till slut hamnade i slasken. Visst misslyckas man ibland, eller ger inte bakverket så mycket kärlek :-)

    SvaraRadera