tisdag 1 februari 2011

Doptårta i rosa

I helgen var det dags för lilla Tilly att döpas.
Mamman ville ha en rosa tårta med en bebis iklädd dopklänning och prinsesstårtefyllning.
Sedan skulle de också överraska sina när och kära med en förlovning, så två ringar stog också på önskelistan.
Försökte uppfylla deras önskemål med de här tårtorna.

En med två förlovningsringar.




En utan ringar, men med samma dekor i övrigt.



Ljusa bottnar, enligt detta recept.
Fyllda med glasskräm + hallonsylt på två lager 
Endast glasskräm på ett lager.
Spacklad med vit smörkräm 
Täckt med marsipan
Dekorationer i modelleringsfondant, marsipan och SP
Allt ätbart.

Bottnarna delade jag i fyra delar, så tårtan blev rätt hög.
Enl utsago skulle den ha smakat bra också.


9 kommentarer:

  1. Vilka fina tårtor! Tycker du har lyckats fint med önskemålen =)

    SvaraRadera
  2. Vilka söta tårtor. Det var jättefint att ha en blomma som mössa, det ska jag lägga på minnet för eventuella framtida modelleringar. :-)

    SvaraRadera
  3. Superfina tårtor du har gjort =)

    Jag har ett väldigt bra recept på en saftig chokladbotten. Ska leta upp det och lägga ut på bloggen. Receptet brukar jag använda när jag ska göra lite lyxigare botten =)

    SvaraRadera
  4. Underbar snygg tårta och jätte fina detaljer och färg. Gillar siffror

    SvaraRadera
  5. vilken underbar tårta, så fina detaljer och färger

    SvaraRadera
  6. Mmm jag älskar rosa tårta och denna har du fått till riktigt bra om du frågar mig :-) Blir fint när du gjort blommorna i lite olika nyanser!

    SvaraRadera
  7. Tack alla snälla =) Och Lisa jag håller utkik efter receptet på din blogg :)

    SvaraRadera
  8. Underbara tårtor! :)

    SvaraRadera