måndag 21 februari 2011

Kycklingpasta

Jag har en kycklingpasta som jag brukar göra.
Receptet kommer nog från Arla i grunden, men jag har plockat ihop lite av varje från flera olika och lagt till lite själv, så nu kanske man kan säga att receptet är mitt eget.

Enkelt och relativt snabbt rör du ihop denna, och man kan nog ta lite vad van vill i den.
Försöker skriva ner ett recept, men jag lagar mycket "på en höft" så måtten är inte exakta, man får ta lite som man vill helt enkelt.


Kycklingpasta ca 6 port

1 kg kycklingfilé
Soltorkade tomater
Svartpeppar och salt
1 burk creme fraiche
ca 3-4 dl matlagningsgrädde (eller vilken grädde du vill)
Lite kycklingfond
1 ask fetaost
3 tomater
Basilika (eller annan örtkrydda torkad eller färsk)

Skär kycklingen i bitar och stek i smör
Hacka eller strimla soltorkad tomat och tillsätt i stekpannan/grytan.
Salta och peppra efter smak.
Tillsätt creme fraiche, grädde och fond, låt koka ihop lite.
Tärna tomat och skär fetan i bitar.
Tillsätt på slutet tillsammans med örter.
Låt allt bli varmt.

Servera med kokt pasta av valfri sort.
Sallad och bröd till blir gott!

1 kommentar:

  1. Kycklingspasta äger ! ;)

    Jag har min första tävling på min blogg =)
    Tänkte att du kanske skulle vara intresserad av den ;)
    Välkommen att delta ;)
    http://sockertussen.blogspot.com/2011/02/tavling.html

    SvaraRadera