måndag 15 augusti 2011

Grattis Tilda 5 år!

Idag fyller min äldsta dotter 5 år!
Huu vad tiden går fort, tycker det var nyss hon var en liten bebis.
Men nu är hon stora damen.
Vi har redan haft släkt- och kompiskalas.
Men här kommer bilder från släktkalaset, som vi hade.

Jag hade ett litet modelleringsprojekt, som inte gick så bra, så det fick bli en enkel dekor.





Ljusa bottnar
Chokladmousse med crisp
Grädde och blandade trädgårdsbär
Glasskräm
Spacklad med marängsmörkräm
Täckt med marsipan 
Dekor i modelleringsfondant




Imorse var det lite presentöppning.
Bästa presenten var nog en skiva med Eric Saade....



Grattis till mammas stortjej!



3 kommentarer:

  1. Tårtan såg kanonfin ut!
    En fråga bara, hur gör du din glasskräm?

    SvaraRadera
  2. Jag gör min glasskräm på detta vis: Kokar en marsankräm (ja jag är lat och använder köpes) när den svalnat blandar jag den med ganska hårt vispad grädde, för att få lite stadga i det. Ca 50/50 eller lite mer marsan brukar jag ta. Det är en smaksak, bara att prova sig fram till vilken smak man själv gillar bäst!

    SvaraRadera
  3. Jättefin tårta! Grattis till din lilla tjej på födelsedagen!

    SvaraRadera