tisdag 20 december 2011

Nyårsmat från Arla

Arla.se, är en sait där man kan hitta det mesta, mat, bak, årstidsbunden inspiration och mycket mer.
Jag brukar kolla in där nån gång då och då för att hitta något nytt.
Många av recepten är relativt enkla och en av vår favorit kycklingrätt har jag hämtat därifrån.

Nåja vi har ju inte hunnit med julen än, så många kanske tycker det är lite för tidigt med nyårsmat.
Men jag tänkte ändå tipsa om dessa två rätter.
Relativt enkla och goda.



Förrätt:
Ostpotatis med laxros på salladsbädd
Jag följde receptet bortsett från dessa ändringar:
- Jag använde vanlig rom/kaviar.
- Västerbottenost istället för cheddarost
- Serverade en lite gravad laxros på salladsbädd till.






Varmrätt:
Viltstek med granatäpple, serverad med potatisgratäng och sås
Jag följde nog receptet ganska väl, om man bortser från lite ändringar i såsen angående mängder, för att få mera sås.
Vi använde älgstek och hade en vanlig grönsallad till.






Några goda tips, som var relativt enkla att göra och gick bra att förbereda i förväg.

Vad äter ni till nyår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar