tisdag 6 december 2011

Tårtdekorationskurs tema JUL!

I lördags var det dags för min tredje kurs.
Kan inte påstå att jag känner mig varm i kläderna.....

Dagens tema var jul.
På schemat fanns rosetter, tomtar och såklart rosor.
Även om rosor inte är det första man tänker på när man hör ordet jul.
Men jag tycker att om man gått en kurs så ska man ha fått lära sig göra rosor.
På denna endagskurs var fokuset på att klara sig utan verktyg så långt som möjligt, så jag valde att lära ut en ros utan utstickare och andra modelleringsverktyg.







Som vanligt fick jag en hel drös med fina och olika tårtor som slutresultat.
Jag är imponerad och nöjd med kursen.

2 kommentarer:

  1. De blev himla fina!!

    Jag har en tävling på min sida som jag tänkte tipsa dig om, du kan vinna ett unikt smycke =)

    Och nästa vecka kan du vinna en köksassistent från OBH Nordica =)

    Titta gärna förbi och var med och tävla!

    Kram
    /Nellie

    http://sockertussen.blogspot.com/2011/12/tavling.html

    SvaraRadera
  2. oj oj du har hunnit med väldigt många,och alla är jättefina verkligen.skulle också vilja gå på kurs.

    SvaraRadera