tisdag 1 mars 2011

Delar av Barbafamiljen på tårthalva

Här kommer den andra halvan av tårtan som min dotter har gjort.
Ja hon har ansvarat för fyllningen  och spacklingen.
Och jag har täckt den, men enl hennes order och önskemål.

På senaste tårtjuntan hade jag inga planerade tårtor så jag passade på att göra några barbafigurer.
Resultatet blev sådär, men dottern var nöjd.
Däremot var hon inte lika nöjd när min rosa färg var spårlöst försvunnen och det fick bli en lila tårta istället.



Ljusa bottnar
Glasskräm + jordgubbssylt
Spacklad med glasskräm
Täckt med dekorfondant

Blommor i dekorfondant
Figurer i marsipan


2 kommentarer:

  1. Så tjusig den blev :-), ja rosa är ju många småflickors favoritfärg, kan tänka mig att hon velat ha en rosa tårta istället :-)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Kul att dottern ville vara med och bestämma. :-)

    SvaraRadera