fredag 4 mars 2011

Stridsvagnstårta och en härlig godistårta

I mitten av februari fyller tjejernas sötaste killkusin år.
Detta firades med två kalas, där vi tyvärr bara kunde vara med på det första.

Dagen till ära hade han bakat en godistårta!
Den var hur god somhelst.



Vad som var ännu sötare var hans hälsningsfras när vi kom;
"Välkomna på mitt kalas"
Hur söt får man bli, som 4 åring?

Dagen därpå skulle kompisarna komma.
Till det kalaset hade han önskat en stridsvagnstårta.

Efter att vi själva stoppat i oss en massa godistårta och annat gott fika påbörjade jag och min syster bygget av denna skapelse.
Min svåger som är hemma inom just detta område hade plockat fram detaljbilder på en leo 122.
Nu blev det ju inte så detalgerat.
Vi byggde ihop stommen och klädde den med grönfärgad sockerpasta, sen hann vi inte mera innan jag och min famlij var tvungna att åka våra 15 mil hemåt.




Färdigställandet stog min syster och kanske främst hennes sambo för, som målade den med pasta och pulverfärger till rätt "kammo"

Tack alla inblandade för ett som vanligt trevligt besök med gott fika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar