tisdag 19 april 2011

Biskvier black and white!

Vilken är di favorit bland kodisbitarna?
Min är helt klart punchrullarna, dammsugarna eller vad du nu vill kalla dem.
Men biskvier är inte dumt det heller!


Varför inte göra några till påskens fika?
Kanske lite gul karamellfärg som piff!

Denna gång blev det två varianter.
En mörk chokladbomb, med chokladsmörkräm, doppade i mörk choklad.
OCh en vit chokladbomb, med vit chokladsmörkräm smaksatt med lite rabarberessens, doppade i vit choklad.
Gott om du frågar mig!



Receptet hittade jag i Allt om Mats Stora kokbok, en riktig härlig sak, som jag lånat på bibblan.
Du hittar det enklast HÄR.





Jag tycker det är trevligt att gå på bibblan, botanisera bland en massa böcker och tidningar, det är tyst och lugnt och luktar sådär som det bara gör på bibliotek.

Men vid mitt senaste besök var jag ute efter pianonoter till vårt bröllop i sommar, något som jag inte är speciellt hemma på.
Jag letade och letade i hyllorna och till mitt stora förtret så var det en man som stog och stampade med foten hela tiden.
Hans "dansardoja" med hård sula klappade på rätt bra mot stengolvet.
Det gick inte koncentrera sig men tillslut hittade jag noterna jag letade, och ramlade över denna kokbok när jag var på väg ut.
Så i slutändan var det ett lyckat besök, även om jag blev rätt irriterad på mina medmänniskor just den dagen.

3 kommentarer:

  1. Så gott, måste allt ta och göra lite biskivier

    SvaraRadera
  2. Åh, de med vit choklad låter verkligen supersmaskiga! Och älskar dina fina burkar, derrier... gör så mycket sött =D

    SvaraRadera