onsdag 13 april 2011

En dag i bagarstugan......och i solen...

Vad är väl en bal på slottet jämfört med en dag i bagarstugan med gott sällskap?!
Ingenting tycker jag!
Jag hade en riktigt bra dag i måndags tillsammans med två härliga vänner i bagarstugan som vi har i samma hus som vårt jobb.

Ute: Sol, 15 grader varmt och snön smältandes
Inne: Mjöldamm, elden som sprätter och ljuvlig doft av nygräddat bröd.
Jag mådde inte ens dåligt över att spendera halva dagen inomhus, vi hann ju njuta av solen ändå.






Den ena hade aldrig bakat och det var verkligen hur kul somhelst att se henne, hon var lite som ett barn på julafton, jag hoppas hon blev nöjd med resultatet.
Jag tycker hon var kanonduktig, jag tycker inte det är lätt att baka och då har jag ändå varit med från det jag var liten.
Men det blev goda bröd och vi hade en trevlig dag.


 Denna gång gjorde vi två sorters bröd. Det ena receptet var min kompis och det andra mitt, som du hittar HÄR.



När jag kom hem skottade vi fram gungorna och en liten gång till lekstugan, barnen var helnöjda och jag helt slut i armarna!
Men en liten fika på trappan hanns också med.
Även då såg de ut att njuta i fulla drag!



Den bruna mössan har jag förövrigt sytt själv, ett kul litet projekt.
På bloggen Blomma åker vagn finns det mycket fint, och HÄR hittar du en bra beskrivning till denna mössa.
Storleken skulle vara 3-7 år, men min 4,5 åring tyckte den var för trång, så lilla J fick ta den.


Brukar ni baka i bagarstugan?

7 kommentarer:

  1. åh vad jag önskar att jag hade tillgång till en bagarstuga ;)

    SvaraRadera
  2. Har tyvärr ingen bagarstuga och det låter såååå mysigt:) Brödet ser rackarns gott ut.

    SvaraRadera
  3. Dessa skulle jag vilja testa men jag har ingen häll och då hittade jag inte riktigt ugnstemperaturen? Det stod att ni provade att baka i 250C och de blev lite hårda, skall de vara det?

    SvaraRadera
  4. Ja det är ju såå gott med bagarstugebröd! :P
    Brukar baka nån gång per år med mamma. :)
    Du har så söta flickor Sarah! :D

    SvaraRadera
  5. Ja det är gott med hembakt i bagarstuga, det skulle alla ha tillgång till =D
    Marica: Tack, dom brås på mor sin ;)

    SvaraRadera
  6. Åh, du får skicka hit lite bröd! ;)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Ser bra ut :)
    Kolla gärna in min matblogg!
    Kram.

    www.rasminesbakmums.blogg.se

    SvaraRadera