onsdag 27 april 2011

Påskens tårta

Jag gjorde en fyllning som jag funderat på till bröllopstårtan.
Mina förväntningar var höga, men jag måste säga att jag blev besviken.
Chokladtryffeln smakade konstigt och den blev ganska söt.
De som åt en andra bit dagen därpå tyckte den var godare då.
Vissa tyckte den var god, andra tyckte den var mindra god.

Vi får se, jag har ett nytt uppslag på fyllning, som jag ska testa.
Återkommer i frågan.



Den är fylld med mjölkchokladtryffel, vaniljkräm och rabarberkompott.
Spacklad med grädde och täckt med dekorfondant.
Dekoren blev hastigt gjord sent på kvällen, men en vild 18 månaders dotter hängandes i armarna och plockandes i alla saker.
Hade en annan vision, men det fick bli lite blommor i påskens färger och så testade jag en dekorkavel för skoj skull i "draperingen"




Receptet på fyllningen har jag tagit från Allt om mat. Du hittar det HÄR.

1 kommentar:

  1. Rabarberkompott lät väldigt gott måste jag säga. Härlig tårta också, inte lätt att få det exakt som man vill med medstjälpare :-)

    SvaraRadera