söndag 25 mars 2012

Doptårtor till Ella i rosa och lila

För några veckor sedan gjorde jag tårtor till lilla Ellas dop.
Smörgåstårtan hittar ni HÄR.
De mjölkfria muffinsarna hittar ni HÄR.

Och här kommer själva doptårtorna.

Önskemålen var rosa, lila och bebis.




Ljusa bottnar
Glasskräm
Jordgubbar
Jordgubbsmousse




Ljusa bottnar
Vit chokladfluff
Hallon
Lemoncurd grädde

Spacklade med grädde
Täckta med dekorfondant
Dekorationer i fondant/FP

Jag lyckades få en luftbubbla under fondanten på båda tårtorna.
Störande, men det gick inte göra något åt, då de valde att dyka upp dagen efter de var täckta.


9 kommentarer:

  1. Tårtorna blev så fina och goda...Tusen tack för allt det goda du gjorde till Ellas dop.

    SvaraRadera
  2. Hej! Tänkte bara höra om man kan köpa dekorationer av dig och själv dekorera på tårtan? Det blir väl dop såsmåningom för vår del och det känns lite bökigt att köpa tårtor från kusten då de ska hämtas...
    //Karre i A-jaur

    SvaraRadera
  3. Självklart ska vi kunna ordna det, säg till i tid så ska säker jag eller nån annan vägen fram, så kan vi ta med dem till er. Jag hörde ju att ni fått tillskott. Grattis!!
    Annars har jag skickat tårtor till A-jaur, men om ingen ska vägen fram så är det bökigt att köra hit och hämta dem =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sarah! Det låter ju jättebra, det svåraste blir ju att välja vilka dekorationer man vill ha :) Jag hör av mig i tid när vi bestämt dopdatum, men nån gång till sommaren... //Karre :)

      Radera
  4. Hej! Jag undrar om du har modellerat babyn?
    Eller har du haft en form?
    Underbara o otroligt fina doptårtor.
    MVH Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!
      Nej jag har inte modellerat babyn.
      Jag använder en siliconform, som du hittar här:

      http://www.strosselannat.se/first-impressions-molds/baby-1.html?grp=605409&XBLG15315=bba87e04701137ff9937aeca35715c16

      Sen målar jag på den med lite pulverfärg för att sätta färg på håret och lite rosiga kinder, samt skuggar i veck osv.


      //Sarah

      Radera