onsdag 7 mars 2012

Tårta med Pet shops lamm

Modellera figurer är inte min starkaste sida!
När en kollega hade önskemål om ett lamm från Pet shops mötte jag min överman på allvar.
På senaste juntan satt jag i 20 minuter och försökte få till det och sen gav jag upp.
En liten stund senare kommer Maria till juntan utan att veta vad hon ska göra.
Perfekt för mig, hon är nämligen en riktigt duktig "pysslerska".
Hon snodde enkelt ihop lammet, jag gjorde blommor.

Förutom lammet var önskemålet hallonmousse och vanlijsås 
och ingen grädde.






Ljusa bottnar
Hallonmousse
Vanliljsås och hallonsylt
Vaniljsås och hallon

Spacklad med marängsmörkräm
Täckt med marsipan

Tårtan är gjord helt laktosfri.


Lika nöjd som jag är över att Maria fixade lammet åt mig är jag över att jag lyckats fota dessa bilder med min systemkamera i läget manuell och inte i auto, som jag alltid annars gjort.
De är helt oredigerade.
Det lönar sig kanske att gå fotokurs ändå!

6 kommentarer:

  1. Helt underbar! Vad är det som gör att den enbart är laktos- och inte mjölkfri? Mvh/Cecilia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har använt laktosfria produkter och inte helt mjölkfria.

      Radera
  2. lammet är ju för söt och så fint med alla blommor runt om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst var lammet gulligt, tur jag har duktiga kompisar, som kan hjälpa mig när jag inte kan själv =)

      Radera