söndag 11 mars 2012

Spindelmannentårta till Wilmer!

I februari nästan på dagen sex månader efter min äldsta dotter fyller tjejernas kusin år.
Han ringde en kväll och sa att han ville ha en platt spindelmannen tårta.
Ja man kan inte direkt säga nej till en sån söt liten kille!
Självklart skulle han ha en sån.



Kanske inte de rakaste kanterna på tårtan, men den smakade gott och för mig är det nog det viktigaste.


Ljusa bottnar
Vit chokladfluff
Vit chokladfluff + hallon
Lemoncurdgrädde + blåbär
Spacklad med grädde
Täckt i svart marsipan
Dekor i marsipan och fondant

Jag tycker det blev riktigt gott!

Och femåringen var nöjd, han fick som han ville, en platt spindelmannentårta!




2 kommentarer:

  1. Hej hur har du gjort själva spindelmannen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skrivit ut en bild på spindelmannen, kalkerat av den på smörpapper.
      Lagt det på utkavlad SP och gjort markeringar med något halvvasst så konturerna synts.
      Sen har jag skurit ut en kniv och "rullkniv" och lapat ihop delarna.
      Lite pillrigt är det allt!
      Sen ritade jag med ätbar tusch det svarta.
      Hoppas du förstår min beskrivning =)

      Radera