tisdag 25 maj 2010

Nya tårtdekoreringssaker

Idag låg mitt paket från kakburken i postlådan.
Riktigt snabb leverans då jag beställde i fredags!

Lite svart sockerpasta, då det och rött är svårt att
färga till själv.
Ofta blir det rosa och grått trots koncentrerade pastafärger.
En stans för blommor blev det också och lite pulverfärg.

Dessutom hade jag sambeställt med några andra från tårtdecor, det paketet hade också kommit så lite vit sockerpasta och kavlingsmarsipan hämtade jag under eftermiddagen.

Nu har jag allt jag behöver till den kommande studenttårtan och sommarens födelsedagar.
Visoner, ingredienser och redskap!

Tänkte baka lite mandelkubbar idag, svängde förbi affären för att köpa ny bittermandelolja. Väl tillbaka i bilen på parkeringen kom jag på att jag har inget pärlsocker kvar. Orkade inte gå tillbaka in igen, så det bakprojektet skjuter vi lite på, tills jag orkar åka på en affär och handla igen.

Däremot kanske jag kan bättra på det obefintliga kakbeståndet i frysen inför sommarens saftkalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar