måndag 31 oktober 2011

Halloweenkurs

Förra helgen hade jag en tårtdekoreringskurs igen.
Det var en endagskurs med tema Halloween.
Jag kan bara säga att jag än en gång  är mycket imponerad av vad mina elever åstadkommit på bara en dag.
De flesta av dem utan några direkta förkunskaper, några hade jag haft på en tidigare kurs, känns bra att de ville komma på en till.


Dagens mest detaljerade tårta, den innehåller bla, gravsten, blodsprängda ögon, spöken (vita och svarta) en drakule och mycket mer.... Gjord av kursens enda kille! Jättekul tycker jag.



En lite snällare variant med härliga färger med pumpor passar också bra.



Spöktåg och pumpor i en härlig blandning.



Mera pumpor och blommor i härliga färger, kantade av spöksiluetter!



Dagens vita halloweentårta blev såhär fin i slutet med både spöken, pumpor 
och dagens enda (tror jag) spindlar!



Alla tyckte inte Halloween var särskilt kul, helt ok för mig när resultatet blev så fint!


Bra jobbat allihopa!


Nu finns det ännu en temakurs upplagd på Medborgarskolans hemsida.
Klicka HÄR  så kommer di direkt till infon om den!

Hoppas vi ses!

2 kommentarer:

  1. Jag har anmält mig till den med julspecial, åhh så roligt! Hoppas hoppas hoppas jag får göra polkagris-dekorationer på min tårta :D

    SvaraRadera
  2. Kul Hanna! Du ska absolut få göra polkagrisa om du vill det =)

    SvaraRadera