fredag 14 oktober 2011

Höstig Halloweentårta

Nästa helg ska jag hålla min andra kurs i tårtdekoration.
Temat för dagen är Halloween.
En snabb googling på bilder av tårtor gav en härlig blandning av allt från avhuggna fingrar, skelett och döskallar till pumpor, höstlöv och vampyrer.
Sprakande färger, orange, lila och svart i en härlig symfoni.

Nu finns det bara ett fåtal platser kvar och som en sista reklamkampanj ville Medborgarskolan sätta ihop en affisch med bilder som skulle fånga upp de sista deltagarna.



Jag skyndade mig att slänga ihop en tårta för att kunna leverera en bra bild på en variant av halloweentårta.

Det behöver inte nödvändigtvis vara monster, blod och bråd död. Utan jag tycker man gott kan välja att gå på lite mer blommor, pumpor och annat levande i härliga höstfärger.



Chokladbotten
Chokladpudding + fruktkoctail
Spcklad med mintchokladfluff
Kant i svart marsipan
  


Dekorationer i marsipan och fondant.


Känner du dig sugen på en kurs, kika in HÄR, så kommer du direkt till informationen om kursen.


5 kommentarer:

  1. Jättefin tårta verkligen och den ser så höstig och god ut.håller med dig,gillar hellre din variant än läskiga tårtor.

    SvaraRadera
  2. Gud så snygg tårta! Jag älskar tårtor som är sådär spruckna och så dekorationen i mitten. Mums!

    SvaraRadera
  3. Hej Sarah! Jag tänkte bara höra med dig tvärt om du kommer hålla någon "vanlig" tårtkurs snart igen, en där man gör typ rosor och dylikt.
    Min pojkvän ska tävla hela dan på lördag och jag står å velar mellan om jag ska åka å titta eller anmäla mig till tårtkursen. Vill så gärna gå en dekorationskurs :D

    SvaraRadera
  4. Hej Hanna! Vi planerar för en "vanlig" kurs efter jul kanske i formatet som kvällskurs under ngr veckor. Ev kommer det en till endagskurs innan jul med lite jultema. Antalet kurser hänger såklart på intresser. Trots temat Halloween så behöver man inte göra döskallar o dyl utan jag kommer visa lite rosor mm, så vill man hellre göra en med blommor går det utmärkt =) Hoppas vi ses på lördag eller på någon kurs framöver! //Sarah

    SvaraRadera
  5. Jultema hade vart UNDERBART kul, jag håller tummarna att det kommer en sån, då anmäler jag mig på direkten! :D

    SvaraRadera