måndag 17 oktober 2011

Rosa lemonad

Jag inleder min rosa vecka här på bloggen med lite drickbart.
Rosa är en av mina favoritfärger, men denna månad får den en lite tyngre innebörd.
En mycket viktig innebörd.

"Under oktober färgas hela Sverige rosa med hjälp av företag, organisationer och privatpersoner, som vill engagera sig i kampen mot bröstcancer. Sedan starten 2003 har Cancerfonden – tillsammans med dessa – samlat in närmare 308 miljoner kronor.

Rosa Bandet är en internationell rörelse med ursprung i USA. Pink Ribbon, som Rosa Bandet heter på engelska, startades 1991 av bland andra Evelyn Lauder från kosmetikföretaget Estée Lauder. Sedan dess har Rosa Bandet vuxit till en internationell folkrörelse. Världen över viger organisationer, företag och privatpersoner oktober månad åt bröstcancerfrågan."

Hämtat från www.cancerfonden.se




För ett tag sedan köpte jag mig en ny bok, och vilken fantastiskt härlig bok!
Full med inspiration och idéer.
Linnéa, som har bloggen Linnéas skafferi har skrivit 
Köp den, är allt jag kan säga. Den är värd varenda krona.

Läskande och god, jag gjorde en halv sats, måste dock helt ärligt säga att jag inte vet om man ska späda den med mera vatten.
Tycker nog att min blev lite för stark för att dricka som den var utan extra vatten.




2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Det ser riktigt gott ut!

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna, tycker det rosa mot den gröna mossan blev riktigt fint!

    SvaraRadera